"סוף זה תמיד התחלה של משהו אחר..."

*הפעילות מתייחסת לבוגרי כתה ב', אך מתאימה כמובן לכל כתה שנפרדת מהמחנך/ת שלה*

המעבר של תלמידי כיתה ב' לכיתה ג' הוא בעצם המעבר הראשון שלהם בבית הספר מאז שהגיעו אליו, אי-שם בתחילת כיתה א'. החששות שלהם רבים ומובנים- עוברים למפלס חדש (אצלנו בבי"ס לכל דו-שכבה יש בית משלה) ולכתה חדשה. שוב הם חוזרים להיות צעירי המפלס, אחרי שנה בה היו הבוגרים. בכתה ג' הם ילמדו מקצועות חדשים ובעיקר... תהיה להם מחנכת חדשה. וזה, חברים, שינוי משמעותי עבור הילדים. מי היא תהיה, איך יהיה לי איתה, היא תהיה נחמדה? איך היא נראית? ועוד שאלות וחששות רבים. 

כחלק מתכנית מעברים שאנחנו מקיימים בבית הספר לקראת העליה לכתה ג', הילדים כותבים מכתב למורה החדשה שלהם. (את הרעיון קיבלתי מ-ורד, שהיתה מקבילה שלי במשך כמה שנים). אני מזמינה את הילדים לכתוב מכתב למורה החדשה שלהם. הם לא יודעים מי זאת, אבל כותבים לה מכתב. 

בשיח המקדים הילדים מציעים מה לכתוב במכתב- על תחביבים, על בני המשפחה, מה אני אוהב ללמוד, מה קשה לי ומה קל. מה אני מרגיש לגבי המעבר לכיתה ג', ממה אני מתרגש, ממה אני חושש.... כל ילד כותב מה שליבו בוחר. הילדים בוחרים אם לשתף אותי במה שכתבו או לא, את כל המכתבים אני מעבירה למורה החדשה והיא קוראת אותם בסקרנות גדולה. 

לקראת כתיבת הפוסט הזה, ביקשתי מהמחנכת של כיתתי הקודמת לקבל את המכתבים. קראתי אותם והתמוגגתי מנחת על החבר'ה המתוקים שלי, שרק לפני שנה סיימו כתה ב', והנה הם כבר בוגרי כתה ג'! 

מוזמנים לאמץ גם אתם את רעיון כתיבת המכתב, זאת פעילות חשובה ומשמעותית!

קישור לפוסט בעמוד הפייסבוק, "לומדים עם ליאת"

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.