באמצע כיתה א', מרבית ילדי הכתה כבר מצליחים לקרוא טקסטים ברמות קושי שונות, גם אם לא סיימו ללמוד עדין את כל הצלילים.
כדי לעודד אותם לקרוא ולהנות מהקריאה, אני מזמינה את הילדים להצטלם בבית כשהם מקריאים סיפור. ההורים שולחים לי את הסרטונים, ובכיתה אנחנו צופים ביחד בילדים המקריאים.
הצפיה בסרטונים מזמנת לנו מספר דברים:
📌האזנה לסיפורים והיכרות עם סיפורים וספרים חדשים
📌עידוד של הילדים/ות להקריא עוד ועוד ולהצטלם תוך כדי תנועה
📌תרגול קריאה בדרך חוויתית ומרגשת
📌התגברות על ביישנות- ילדים שבתחילה לא רצו להצטלם, בחרו לעשות זאת ומאד נהנו מתחושת ההצלחה ומהפרגון שקיבלו מילדי הכתה
📌הזדמנות להציץ" לביתם של הילדים- לחדר שלהם, למטבח, לסלון. עם פיג'מה, במיטה, כל אחד במקום בו הוא מקריא
📌התרומה של חברים מקריאים לחברים היא עצומה ומשמעותית (מחקרית, לא אני אמרתי!)
כוכבי הסרטונים מקבלים 2-3 דקות של תהילה ומאושרים להיות כוכבים לרגע.
כמובן, רק מי שרוצה מצטלם, ואני מקרינה את הסרטונים רק בהסכמת הילד/ה המקריא/ה.
בסרטון: מאור החמוד, נקי ומצוחצח אחרי המקלחת, מקריא לנו את הסיפור "האריה שאהב תות". ברקע, אפשר לשמוע את אחותו הקטנה, שפחות מתעניינת בסיפור ויותר בענין של המצלמה. החיוך של מאור, בסיום הסרטון, מעיד על תחושת הצלחה והנאה. וזה, חברים, אומר הכל!
*בתמונה הראשית: בזמן ארוחת עשר, מעיין מקריאה את הספר "אוי לא ג'ורג'!", סיפור מדליק ששמעתי לראשונה מפיה 🙂