קישור לפוסט: https://www.facebook.com/1416326315253416/posts/2735806459972055/ מחוז הצפון פועל על פי מודל חשיבת עתיד. חשיבת עתיד, היא פדגוגיה המותאמת למציאות המשתנה ומספקת מענה לאתגרים הנגזרים ממגמות כלליות וחינוכיות כדי לשמר את רלוונטיות החינוך. אחת מדרכי הפעולה היא ניצול הזדמנויות למידה הקיימות בכל מרחבי החיים בכל מצב. ליאת נמרון, מחנכת כתה ב' בבית הספר הר-שכניה במשגב מצאה דרך מקורית ליישם את המודל ולימדה בחודשים האחרונים את ילדי כתתה, צילום. מדי שבוע הילדים קיבלו נושא לצילום, ובמהלך השבוע צילמו ושלחו את התמונות. בשיעורים שהתקיימו בכתה התבוננו בתמונות ונתנו משוב לצלמים ולצלמות. הילדים והילדות למדו את שפת הצילום: חדות, שכבות, גבולות תמונה ועוד. הם שיתפו בתחושות שהתמונות מעוררות בהן והציעו הצעות לשיפור ודיוק התמונה. משיעור לשיעור אפשר היה לראות את רמת הצילום שעולה, את הדיוק, את התעוזה של הילדים להיות יצירתיים, לצאת מהמסגרת, לביים את התמונה שתתאים לנושא, לעוף עם הדמיון ולצלם דווקא את הלא מובן מאליו. השיעורים זימנו להם הקשבה והתבוננות. הילדים והילדות מצאו מקום חדש להביא את היצירתיות שלהם לידי ביטוי, התנסו בקבלת ונתינת ביקורת מכבדת ומשמעותית ובעיקר נחשפו לעולם הצילום- עולם מרתק וקסום המזמן התבוננות אחרת על הסביבה. בתמונות: עם סיום השנה, קיבלו התלמידים משימה בנושא: סיום, סוף...