המנון המדינה- התקווה

כמחנכת, חשוב לי ללמד את הילדים על המנון המדינה- חשיבותו, משמעותו, מתי שרים את ההמנון, כיצד מתנהגים בזמן שירת ההמנון ומה מילות השיר. 

לקראת ימי הזכרון אני נוהגת להקדיש שיעורים המיועדים לנושא ההמנון, הן בכתה א' והן בכתה ב'. כדי שהלמידה תהיה משמעותית, חשוב לעשות זאת בצורה חווייתית ויצירתית.

אז איך אפשר ללמד את התלמידים שלנו את מילות ההמנון?

המלה הנעלמת:

נכתוב על הלוח את מילות ההמנון (אפשר לבקש מהילדים שיעזרו לנו ויכתיבו את המלים, ככל שהם זוכרים). לאחר מכן, נקרא ביחד את המלים ואז נבקש מהילדים להוריד ראש ולעצום עיניים. בזמן זה, נמחק את אחת המלים וכשהילדים ירימו ראש, נבקש שימצאו את המלה החסרה. נקרא שוב את המלים, כולל המלה החסרה. נבקש מהילדים להוריד שוב את הראש ונמחק מלה נוספת. כשהם ירימו את ראשיהם, הם יחפשו את המלה שנעלמה ושוב נקריא את כל המלים מהתחלה ועד הסוף. וכך, נמחק עוד ועוד מלים עד שהלוח יהיה ריק. בשלב הזה הילדים ידקלמו את המלים מהזכרון.

חשוב "להכניס פלפל" לפעילות ולעשות זאת בצורה שתרתק את הילדים ותגרום להם ענין. 

אפשר למחוק יותר ממלה אחת ולא לגלות לילדים.


פאזל המנון המדינה- כיתתי:

כל ילד בכיתה מקבל כרטיסיה ועליה מלה מתוך ההמנון. הילדים יגשו ללוח, כל אחד בתורו, וידביקו את המלים לפי הסדר. 


פאזל המנון המדינה- אישי: 

נבקש מהילדים לכתוב במחברת את מילות ההמנון, כל אחד ומה שהוא יודע. לאחר מכן, נחלק לכל ילד את ההמנון "מפורק"- כל מילה בנפרד. אפשר לחלק לילדים דף עם מילות ההמנון לעזרה. הילדים יסדרו את המילים לפי הסדר, ואחרי שיבדקו אם סדרו נכון, ידביקו במחברת. 

אפשרות נוספת- במקום מלים בודדות, אפשר לחלק לילדים את ההמנון גזור לשורות, והם יצטרכו לסדר את השורות לפי הסדר. אחרי בדיקה שסדרו נכון, ידביקו במחברת.