"אוֹר גָּדוֹל מֵאִיר הַכֹּל
וְיוֹתֵר כְּבָר לֹא צָרִיךְ לִשְׁאֹל
אֲנִי בָּא לִלְמֹד מִמָּה שֶׁטּוֹב וְלִחְיוֹת..."
~אמיר דדון~
💡האור שמביא איתו חג החנוכה, מזמן לנו שפע של פעילויות בכיתות כשאחת הפעילויות הנפוצות היא "האור שבי". שוטטות מהירה ברשת תעלה שפע של רעיונות בנושא, וכל מורה תבחר את זה שמתאים לכיתתה ולה.
💡ואם במקרה, אבל ממש במקרה, לא מצאתן/ם פעילות מתאימה, אז בואו תשמעו על האור הגדול שאני מביאה לכיתתי (פעילות שאני נוהגת להעביר בכתה ב')
💡אז איך אני מדליקה את האור?
✏️לומדים את השיר "אור גדול" של אמיר דדון. מאזינים לשיר, קוראים את מילותיו ומזמנים שיח בעקבות השיר.
✏️בשלב הבא אני מסבירה על הפעילות- כתיבה לחברי הכיתה על האור הגדול שיש בכל אחד ואחת מהם/ן. אנחנו מכינים מאגר מחמאות, שישמש את הילדים בפעילות הכתיבה. לכל ילד/ה נורה עם שמו/ה, ועל הנורה הילדים כותבים מחמאות ומילים מאירות.
✏️פעילות הכתיבה יכולה להעשות בכמה אופנים:
תליית נורות עם שמות הילדים על הלוח למשך כמה ימים. הילדים כותבים בזמנם הפנוי, כל אחד כשמתאים לו.
שיעור או שניים המיועדים לכתיבה. במהלך השיעור הנורות עוברות בין הילדים והם כותבים לכל ילד/ה.
*כ מ ו ב ן שבסיום פעילות הכתיבה חשוב לוודא שלכל הילדים יש פחות או יותר את אותה כמות מחמאות!!!
✏️לאחר שכל ילדי הכיתה כתבו לכולם, כל ילד מקבל נורה קטנה ובה הוא כותב על האור שבו.
✏️בסיום הפעילות, אני מכינה לכולם פולדר עם הנורות ועם כמה מילים מאירות ממני.
✏️ביום חנוכה, בקבלת החג הכיתתית, לצלילי השיר "אור גדול", הילדים מקבלים את הנורות שלהם. אין לי מספיק מלים לתאר את המבטים שלהם כשהם קוראים בשקיקה את מה שכתבו עליהם. העיניים נוצצות, החיוכים האינסופיים וההתרגשות האוחזת בהם... אי אפשר לתאר! (אם לא הייתי צריכה לצנזר את הפנים בתמונה, הייתם יכולים לראות למה אני מתכוונת :) ) כמובן שהם לא מוותרים על שירה אדירה ומשותפת של "אור גדול"...
אז זה האור שאני מביאה לכיתתי בחנוכה. אחד מרגעי השיא שלי כמחנכת, כל פעם מחדש!
אור גדול/ אמיר דדון:
https://www.youtube.com/watch?v=jeU9Sbq0D0A
קישור לתיקיית קבצים בדרייב:
https://drive.google.com/drive/folders/16tNEkiv51_MdCp5hXGShv-QjenjB-s4H?usp=sharing